לקראת חורף 2022: על פטריות חימום לאירועים

אם אתם רוצים לשדרג את החצר הקטנה שלכם לקראת אירוע קטן ומפואר – כדאי לכם לשכור פטריות חימום. זה יוסיף יופי, חמימות ואורחים מרוצים יותר!
רוצים לדעת קצת יותר על מבנה פטריות החימום? ממה הן עשויות? למה פטריית החימום לא נדלקת? או למה פטריית החימום הפסיקה פתאום לפעול?
כל המידע מתומצת אחת ולתמיד במאמר הבא 🙂

לקראת חורף 2022 פטריות חימום

מבנה פטריית החימום

ממה מורכבת פטריית החימום? ה”גג” של הפטרייה משמש כמפזר חום. הלהבה דולקת בתוך המתקן המיוחד המכוסה ב”גג”. בחלק התחתון של גוף החימום יש “בסיס מבער”. בין בית מיכל הגז לבין האזור של הלהבה, יש עמוד תומך. בגוף עמוד הפטרייה שמים את מיכל הגז. באופן כללי, חברות ההשכרה לא ישתמשו עבור הפטריות בחלקי חילוף שאינם מקוריים, אלא רק בחלקים של החברה המייצרת. אסור לצבוע את גוף הפטרייה או הגג שלה. הצבע עלול להינמס מעוצמת החום היוצא מהפטרייה.

כל פטריית חימום שנכנסת לישראל מחייבת תו תקן ישראלי וחשוב שתבדקו את זה על מנת שתוכלו לקבל מוצר בטוח.

כמובן שמיותר לציין שפטריות חימום לאירועים ניתן להשיג דרך שירות נפלא הנקרא השכרת פטריות חימום שאותו אפשר למצוא כמעט בכל חברה רצינית וגדולה שמציעה שירות של השכרת ציוד לאירועים.

האם אפשר להציב את פטריות החימום במסיבה בתוך בית?

פטריות החימום, מיועדות אך ורק לשימוש בחוץ. ולכן, אסור בשום פנים ואופן לשים את פטריות החימום באירועים המתקיימים בתוך בית סגור. אולם כן אפשר להציב את פטריות החימום באירוע המתקיים בשטח של מרפסת פתוחה.  

מי מתקין את פטריות החימום בשטח?

אם אינכם טכנאי גז, אסור לכם להציב ולהתקין את פטריות החימום בשטח. רק לטכנאי גז מורשים מותר לטפל בפטריות החימום. ולכן, חברות ההשכרה מביאות לשטח טכנאי גז שיטפלו בהצבת הפטריות או לחלופין אדם שיש לו הרשאה להתעסק בפטריות חימום לאחר הדרכה של טכנאי גז מורשה, עליכם לוודא כי לחברה שממנה אתם שוכרים את הפטריות יש אישור טכנאי גז מוסמך. 

הוראות בטיחות חשובות בעת השימוש בפטריות חימום גז

אם אתם מרגישים במהלך האירוע ריח של גז, אז תנסו לטפל בבעיה לבד. עליכם לדאוג לסגור את הברז של הגז, ולצלצל מייד לחברת ההשכרה. לאחר סיום השימוש בפטריית הגז, יש לסגור היטב את השסתום, כדי למנוע דליפת גז. הטכנאים ייבדקו את תקינות החיבורים של מיכל הגז. בסיום השימוש בפטריית החימום, חשוב לנקות את המבער היטב מהשאריות שדבקו בו אך זה כבר תפקידה של חברת ההשכרה.

האם צפויות רוחות בזמן האירוע?

כאשר אתם מארגנים אירוע בשטח פתוח ומציבים בו פטריות חימום- עליכם לוודא שאין רוחות חזקות במהלך האירוע. רוח חזקה עלולה להטות ולהעיף לצד את פטריית החימום, וכך למעשה לגרום לשריפה חלילה אולם זה נדיר מהסיבה שאודות לבלון הגז הפטריית חימום מאד כבדה.
בעת רוחות חזקות עלול גם להיגרם מצב שבו הלהבה של פטריית הגז תכבה כתוצאה מהרוח החזקה ואז יש להדליק את הפטרייה פעם נוספת. במקום עם רוחות חזקות היינו ממליצים שלא להזמין פטריות חימום מהסיבה שהן יכולות להתכבות לעיתים קרובות במהלך האירוע. 

מדוע לפעמים לא כל המבערים דולקים?

בפטריות החימום יש 2 מבערים. לפעמים יש בעיות ותקלות שונות הגורמות לכך שרק מבער אחד יידלק. אילו תקלות יכולות לקרות? לפעמים, פתח האוויר חסום בגלל לכלוך, ועל טכנאי הגז לנקות את הפתח של גוף החימום. לפעמים המבער השני לא דולק מהסיבה הפשוטה שבלון הגז כמעט ריק, ויש להחליפו בבלון חדש. 

הידית מכוונת על ON?

לפעמים טכנאי הגז מנסה להדליק את פטריית החימום, אך היא לא נדלקת. מדוע זה קורה? פעמים רבות, פשוט שכחו לכוון את ידית הגז על ON, ולכן אין זרימה של הגז אל פטריית החימום. 

התמונות באתר להמחשה בלבד. ט.ל.ח​. לקוחות יקרים, ייתכנו עליות מחירים על השכרת ציוד בחלק מהמוצרים ביום העצמאות, פורים ול"ג בעומר, יש להתעדכן אצל נציגי המכירות.
כל הזכויות שמורות לחברת "קבוצת אליאב - ציוד לאירועים"